Trasig - Shy Keenan



De stal ju hennes liv ..." - amazon.co.uk!

Författarens egna ord:

Jag föddes och trasades sönder i Birkenhead. Oönskad, misshandlad, såld, bortbytt, fotograferad, filmad, lämnad att dö, fördärvad, skuldbelagd, sviken och förbigången. Men jag föddes även med en brinnande eld inom mig. Jag kallar den för min Fenixeld. Jag är inget offer - det ordet beskriver bara vad jag råkade ut för. Inte heller är jag en överlevare för det antyder att jag kommit över allting. Jag är en Fågel Fenix och det pågår en ständig process inom mig. Detta är min berättelse.

Älskade denna boken ! Den var superbra, spännande och man berördes verkligen utav den. Riktigt hemsk var den i vissa kapitel. Särskilt när man vet att det bygger på en sann historia. Ibland blev jag faktiskt till och med lite illamående.. Fattar inte hur man kan utsätta en litet barn får sådant brutalt!? Det är helt ofattbart.. Beundrar hennes styrka att ta sig i genom detta och kunna få ett "normalt" liv även om det aldrig kan bli sig likt så är det ändå helt makalöst att hon har klarat hennes helvete till barndom.
Den är verkligen värd att läsa, så dra till närmaste bibliotek och låna den!! Ni kommer knappast ångra er.


Kommentarer
Postat av: MADDES

Det är fint med mig. Vad händer idag?

2011-05-13 @ 12:06:14
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hej har du en bra dag?:)



Nu kan du ta chansen att vinna veckans bloggintervju, där jag ställer frågor om dig och publcerar detta på bloggen; http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/veckans-bloggintervju.html#comment



Du kan även ta chans att vinna en valfri vara ex; badmode,jackor,skor,plånböcker,wctjackor och mkt mer från märken som ed hardy, converse, dior,mm,

anmäl dig här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-13 @ 14:55:15
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0