Minst sagt en händelse rik dag !

Som sagt var jag ju på Göteborgs kulturkalas med Rebecka idag. Men medan jag väntade på henne så lyssnade jag på detta bandet som spelade i Brunnsparken. De kallade sig "Monkey Jam", de var rätt bra faktiskt!



Sedan efter det gick vidare upp mot Götaplatsen och då hittade vi ett litet stånd där man kunde bli fotograferad och skicka ett vykort till ngn. Så det gjorde vi och vi valde att skicka det till våra kära mammor. Så får se när de får det. :) Spännande!


Jag som står modell med en staty.



Gött sväng på Götaplatsens scen med Göteborgs Gospelkör.
Btw, söt är han killen som ni ser till höger, eller ja det tycker iaf jag. :) Men smaken är som baken!



Lite bilder blev det allt ! Men nu var dem slut, så nu ska jag istället berätta lite händelser som hände just idag.

Jag och Rebecka såg en man och en kvinna som låg längs trottoarkanten. Först trodde vi att de hånglade men insåg sedan att båda var fulla och kvinnan hade tydligen ramlat och slått i huvudet.. så det kom blod ur hennes mun. Vi tänkte gå till polishuset.. men ville först vara säkra på om ngn hade ringt. Så vi hörde oss för med ngr som stod och observerade dem. Och de hade ringt 2 gånger redan men polisen bara suckade i telefonen. Men tillslut kom en polisbil, efter 20 minuter! Tycker jag är riktigt dåligt medtanke på att de är lika mycket människor som vi fastän de var höga på säkert både det ena och andra. Iaf, innan polisen hade kommit så reste sig mannen upp för att jaga oss.. men då tog kvinnan tag i hans ben och sa: "Nejnej". Jag och de andra blev livrädda så vi sprang så fort vi kunde. Usch, jag höll faktiskt på att få en hjärtattack där.... :s Sjukt hemskt! Men slutet gott allting gott, polisen tog dem till fylle cellen. Så vi har allt gjort en halv dagens goda gärning! Känns braaa! :)

Men ngt som var höjdpunkten på hela kvälleb var att jag tog chansen att fråga en gitarrist inne i Femman om han ville köra ngt med mig! Och det ville han så då körde vi "Knocking On Heavens Door" & "Stand By Me" :D Det var riktigt niiice ! Och inte nog med det jag fick med mig 75 kronor därifrån också. Inte fy skam! ;)




Kommentarer
Postat av: JULIA ERIKSSON

sv; så lite så! va skönt att höra :D med mig är allt super! förutom att jag har så mkt träningsvärk att jag knappt kan gå haha :)

2011-08-18 @ 23:08:02
URL: http://jjuliaeriksson.blogg.se/
Postat av: JULIA ERIKSSON

sv; jaa verkligen :D hahah ja precis! ont har jag nu, vill inte ens veta hur de kmr kännas imorn hahah :(

2011-08-18 @ 23:25:07
URL: http://jjuliaeriksson.blogg.se/
Postat av: JULIA ERIKSSON

sv; haha åhhh va drygt! men om du gått mycket så har du ju fått mycket träning, och sånt är ju alltid nice :D

2011-08-18 @ 23:58:39
URL: http://jjuliaeriksson.blogg.se/
Postat av: JULIA ERIKSSON

sv; hahah jaa precis! :D har du några planer för helgen? :)

2011-08-19 @ 00:09:41
URL: http://jjuliaeriksson.blogg.se/
Postat av: JULIA ERIKSSON

sv; okej va roligt! imorn ska jag ha filmkväll med en kompis, fixa naglarna ha ansiktsmask osv. på lördag ska jag grilla med familjen+några till, sen träffa kompisar! och på söndag ska jag bara va hemma o ha ångest inför skolan som börjar på måndag haha :)

2011-08-19 @ 00:16:26
URL: http://jjuliaeriksson.blogg.se/
Postat av: amanda

ja verkligen :D

2011-08-19 @ 10:31:15
URL: http://amandahhogefjord.blogg.se/
Postat av: anna

sv: haha ja samma här :D! de är ändå okej å se om man ser med något då är man ju inte själv me se skräckfilm själv är ju nästan tortyr :P



är de din syster på bild för nni var lite lika :O

2011-08-19 @ 10:38:45
URL: http://annamarialarssson.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0