Nu börjar Idol !



I kväll väntar en ny utmaning för deltagarna och den här gången är det svenska låtar som man ska ta sig an. Emil Elton skriver i sin blogg vilken låt han ska framföra på fredag.

"På fredag är det låten “Jag är en vampyr” av Markus Krunegård som gäller! Hoppas det går bra, tror det blir skitkul med svenska låtar som utmaning."

 

Molly tar sig an något som hon inte brukar sjunga

Molly Pettersson Hammar gjorde ett bejublat framträdande i fredags och fick stående ovationer av juryordförande Pelle Lidell. Molly avslöjar inte vad hon ska sjunga för låt på fredag, men berättar att det kommer bli en stor utmaning.

"Är faktiskt rätt nervös inför fredag, ska bli roligt men låten jag ska sjunga är en jävla utmaning för mig! Inte sådant som jag brukar sjunga direkt. Men jag ska försöka och göra det bästa av det. Man kan alltid lära sig något nytt och utvecklas inom olika områden!!", skriver hon på bloggen.

 

Idolerna får hjälp av svensk artist

Inför veckans utmaning har idolerna fått tillfället att träffa en stor svensk artist som hjälpt till med coaching. 

"...och vi fick träffa Magnus Uggla! Han gav oss lite tips om scenspråk och sånt." Skriver Emil Elton på sin Idol-blogg.

 

Veckans låtval

André Zuniga Asplund: Lilla Lady (Daniel Adams-Ray)

Molly Pettersson Hammar: Satan I Gatan (Veronica Maggio)

Robin Stjernberg: Alla Vill Till Himmelen Men Ingen Vill Dö (Timbuktu)

Amanda Persson: Utan Dina Andetag (Kent)

Moa Lignell: Vem Ska Jag Tro På (Tomas DiLeva)

Amanda Fondell: Det Hon Vill Ha (Plura)

Emil Elton: Jag Är En Vampyr (Markus Krunegård)

Olle Hammar: 17år (Veronica Maggio)

Linni Barresjö: Om Sanningen Ska Fram (Eric Amarillo)

Denise Azemi Brasjö: Från Och Med Du - Oskar Linnros

Källa


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: allt bra?:D

2011-10-14 @ 20:26:20
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ellensjo

sv; Härligt! Jo den var bara bra :)

Ha en toppen helg nu! Kram

2011-10-14 @ 21:25:15
URL: http://ellensjo.blogg.se/
Postat av: JENNIFER | Skönhet, photoshop & vardag

Jättefin blogg!

Hur har din vecka varit? :)

2011-10-14 @ 22:11:21
URL: http://jenniferth.blogg.se/
Postat av: anna

sv: jo ja med börjar bli segt att gå hemma juh :P



hm ja ett armband me berlocker blir de till den ena å sen ghar vi inte planerat mera eeller jo en ska få ett skti snyggt ögonskuggesätt :D

2011-10-15 @ 10:00:23
URL: http://annamarialarssson.blogg.se/
Postat av: HANNA

sv: inte mycket, själv? :)

2011-10-15 @ 12:05:20
URL: http://hannalovisasol.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0