Softar framför datan, försöker skaffa energi till att träna !



Alla dessa bilderna är från google.

Så nu tänkte jag berätta om min dag:

Började morgonen 09:40 med Pedagogiskt ledarskap. Just nu planerar vi inför en aktivitets dag som vi ska anordna för ettorna i Slottskogen. Där kommer klassen ansvara för olika stationer. Min grupp har Knep och Knåp, vi ska läsa upp gåtor som de ska lista ut svaren på. Det kommer bli roligt! Tror inte de kommer lista ut svaren, iaf inte på vissa.. Ännu roligare då ju! ;)

Efter den lektionen, hade vi lunch och sedan skulle vi till Sjöfartsmuseet. Trodde det skulle vara ett sånt där vanligt tråkigt besök som våran lärare alltid lyckas boka. Men det var faktiskt riktigt intressant. Vi fick se massa akvarier med massa häftiga, fina, söta fiskar och även andra havsdjur. Höjdpunkterna var ju ändå att få se Clownfiskarna och den andra blåa fisken Doris, ni vet hon som lider av närminnesförlust i filmen "Hitta Nemo". Ngt annat som var en upplevelse att se var Sprutarfisken (tror den hette så?). Isf hör man det på namnet.. Den sprutade ner maten som guiden hängde på ett träd. Asfräckt var det! Klappa Sjöstjärnor, Krabbor & Sjöborrar fick vi också göra innan besöket tog slut. Btw, lärde mig hur mycket som helst av det han berättade!! Skitduktig var han, kunde verkligen sin sak. Blir desto roligare att lyssna då.. :) 

Så min dag har varit priiiima ! Hoppas eran har varit minst lika braaa. :D

 


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0