Sång, solning, malt kött !




Detta är min sångpedagog, Gine.

Jag träffade ju henne idag. Jättekul att se henne verkligen.. senaste gången vi sågs var den 17 januari! Eftersom hon annars bor i Norge nu. Det är väldigt synd, men nu är det som det är. Tur att hon kommer till Göteborg ngn gång iaf och prioriterar att sjunga med sin super elev.. Haha, det är hon själv som har sagt så! Söt är hon. :) Btw, det gick jättebra! Förutom att jag fick reda på att jag har mycket luft i stämbanden så det blir svårare för mig att komma upp i höjden. Men det fanns även ngt positivt med det också. Rösten har mognat och det låter eget när det är mycket luft i tonerna. En sämre nyhet: Kan inte sjunga lika högt som förut, men kan istället gå längre ner. Så alltid ngt som sagt!

Improvisationen går bättre och bättre för varje gång! Så det är ngt jag ska öva extra mycket på så jag blir jättesäker och bekväm i det. Dessutom är det ngt som jag tycker är väldigt roligt att testa alla möjliga toner.. och se om det kan passa in i melodin! Yeah!

Annars förutom detta har jag slappat ute i solstolen här hemma. Efter det hjälpte jag mamma att mala kött.. Blev lite äckelmagad, för det ser inte särskilt trevligt ut. Så blev faktiskt tvungen att gå ifrån efter en stund..






Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0