har övningskört idaag !

OBS; kanske blev lite miffat med fetstilen,
        visste inte riktigt vart jag ville ha det och så..
        men jag tror nog att NI överlever. 

mamma hade lovat mig att jag skulle få övningsköra.
så efter att jag & hon hade tagit en middags lur på soffan, körde hon bort till en tom parkering!
jag fick först kolla säkerheten: rätt avstånd till broms o.s.v.. sen om backspeglarna var rätt vinklade..
därefter fick jag lära mig hur man skulle göra för att få igång bilen,, man vrider ju såklart om nyckeln.. vet nog vilken människa som helst! men jag fick även lära mig att man skulle trycka ner kopplingen samtidigt som man t. ex. lägger i 1:ans växel. sen släpper man lite på kopplingen så rullar bilen framåt. :) hahah,gjorde en del tabbar x) särskilt när mamma hade sagt åt mig att trycka ner kopplingen samtidigt som jag skulle bromsa mjukt & försiktigt.. ja,ni förstår nog hur det blev me den saken. :) det blev inte så mjukt & försiktigt.. blev istället en rätt hård,samt kraftig inbromsning kan man ju säga!! men vadå då? man lär sig efter sina misstag. trots det är jag väldigt stolt över att jag ens fick bilen till att rulla.. det kan säkert låta väldigt konstigt,men jag var inte precis lugn i början. + jag skulle inte lägga in 2: ans växel. jag bara : nja,jag vet inte om jag vågar.. vi kör en vända till först :P haha. men jag prövade tillslut att köra i 2: ans växel. :) gick rätt bra! fast det kommer ju absolut gå ännu bättre nästa gång, för då har jag ju redan kört en gång! nej,om jag ska ta & fatta mig kort nu. DET VAR RIKTIGT KUUL ! :D


omgash, gammal gammal..
har förändrats under åren.


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0