cathy hopkins böcker !



Killar, kompisar och kosmiska kyssar: Izzie är cool, kaxig och smart. När hon träffar Mark, som bara är så snygg, är hon över månen av lycka. Han är underbar. Och han gillar henne!
Men varför ringer han inte när han lovat? Izzie försöker hitta svaren i sina tarotkort och horoskop och börjar stanna hemma, ifall han skulle ringa.
Bästa kompisarna Lucy och Nesta märker hur Izzie förlorar både sitt grepp om verkligheten och sin glada kaxighet och försöker få henne inse fakta.
Men det finns saker man inte vill höra...

Killar, kompisar och lyckokort : Jag slog mig ner på sittsäcken bredvid henne. Det kändes så bra. Izzie och jag. Jag och Izzie, som pratade om viktiga saker och försökte se in i min framtid.
Nå, vad säger korten, madame Rosa?
Hm, intressant, mumlade Izzie. Mycket intressant. Kortet som ligger vänt mot dig är Lyckans hjul. Det betyder att ett nytt kapitel väntar. En vändpunkt.

Men Lucy är inte redo för något nytt kapitel. Hon uppskattar inte alls förändringarna i sin tillvaro och alla beslut som hon helt plötsligt måste fatta.
Lucys bästa kompis Izzie har börjat umgås med den snygga och självsäkra Nesta, men finns det plats för Lucy då? Alla andra verkar veta vem och vad de vill bli. Izzie vill bli en ny Anastacia och Nesta vill bli modell, men Lucy?
Medan Nesta och Izzie ser ut som 16-åringar trots att de är 14 kan Lucy lätt passera som 12. Hur ska hon då kunna komma in på filmer med 15-årsgräns och flirta med äldre killar?
Men så ser Lucy en ursnygg kille korsa gatan och blir kär. Hon bestämmer sig för att inte stå emot förändringarna längre, i någon del av sitt liv.










Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0